Граждански съвет


Smiley face
Списък от членовете на Граждански съвет на Реформаторския блок:

1.       Атанас Славов – доктор по конст. право, преподавател в СУ
2.       Валерия Кардашевска – актриса
3.       Виктор Лилов –  издател и мениджър в областта на културата
4.       Георги Ганев – доктор по икономика, Център за либерални стратегии
5.       Гергана Николова
6.       Гроздан Караджов – юрист, предприемач
7.       Даниела Таринска
8.       Деян Кюранов – д.ф.н., Център за либерални стратегии
9.       Димитър /Димо/ Бечев – доктор по политичиски науки, Директор на Софийския офис на Европейския съвет за външна политик
10.   Диана Райнова - културолог
11.   Евгени Кънев – доктор по икономика, управл. съдружник на ЕИСИ
12.   Зора Генчева - богослов
13.   Иван  К. Иванов – социален психолог, преподавател в НБУ
14.   Иво Ивков – юрист, член на Арбритражната комисия на УЕФА
15.   Любомир Христов – доктор по икономика,Инст. на фин.консултанти
16.   проф. Михаил Неделчев –  литературен историк, критик и текстолог
17.   Мария Карабельова - юрист
18.   Петър Славов - адвокат
19.   Ралица Ковачева – журналист
20.   Стефан Попов – социолог, Изп. директор на Риск – Монитор
21.   Стоян Радев – режисьор
22.   проф. Тодор Танев – доктор по политология, преподавател в СУ, НБУ, АУБ, ръководител катедри  Политология и Публична администрация  в СУ
23.   Трайчо Трайков – икономист
24.   Цветозар Томов – социолог, агенция Скала
25.   Юлияна Николова - публична администрация и мениджмънт, Директор на ф-я Център за модернизиране на политики

Основни функции на Гражданския съвет на Реформаторския блок 

  • Създава легитимна платформа за взаимоотношение на РБ с гражданското общество в страната
  • Изработва актуалните политически позиции на РБ
  • Взима решения за разширяване на РБ и за целеви политически взаимодействия
  • Разработва управленски политики по 12-те Начала на РБ.
Основни принципи на работа на Гражданския съвет на Реформаторския блок

  • Гражданският съвет на РБ се състои от изявени, обществено активни и доказано морални публични лица от гражданското общество в страната, дали своето съгласие да участват при формирането и взимането на политическите решения на РБ, както и по двама представители на седемте партии от блока. Форматът на съвета в гражданската си част е отворен и при учредяването си наброява 25/двадесет и пет/ души, което заедно с представителите на партиите прави общо 39 /тридесет и девет/ души членове на ГС на РБ.
  • Решенията на Гражданският съвет на РБ се взимат с консенсус, което като тежест за гласа на всеки един представител на гражданската част на съвета, важи равностойно на гласа на всяка една партия от него.

5 comments:

  1. Е, Проф Танев май не е чувал за плана Маршал (слушам в момента представянето на Гражданския Съвет)

    ОтговорИзтриване
  2. Проф.Танев е чувал за доста повече неща от плана Маршал и знае, че смислените планове не опират просто да раздаване на парици, а до израждането на дългосрочни стратегии за развитие. Затова съвсем закономерно е участвал в създаването на нещо, което на нас все още ни липсва: националната стратегия на Армения, която има 100-годишен хоризонт.

    ОтговорИзтриване
  3. "Намигването" с 39-те е добра идея, дано бъде разбрана по подходящ начин от хората.

    ОтговорИзтриване
  4. П Р Е Д Л О Ж Е Н И Е
    Тъй като непрекъснато ни обвиняват, че протестиращите не излизат с конкретни предложения, а само скандират „ ОСТАВКА“, предлагам следните идеи за обсъждане, допълване, изменяне, приемане или отхвърляне:
    I. Незабавна оставка на парламента или обявяване на дата за подаването и.
    II. Дясно-центристко обединение, не предизборна или следизборна парламентарна коалиция – това е суверенно решение на всеки политически парламентарен или извънпарламентарен субект, а създаване например на Алианс за незабавна промяна на Конституцията и подписване от участващите в него на Меморандум за най-важните промени в нея, които влезналите в новото НС участници в Алианса, се задължават да реализират без свикване на ВНС. Това може да се случи по възможно най-пестеливия начин от гледна точка на необходимото мнозинство за приемане на съществени промени в Конституцията, при ползване на юридическата фигура на „падащия кворум“ от 2/3 от депутатите при третото гласуване на предложените промени в Конституцията.
    III. В основата на съществените промени на Конституцията, при запазване на парламентарния характер на държавното устройство най-общо могат да бъдат:

    1. Въвеждане на задължително гласуване със стимули и санкции.
    2. Въвеждане на номерирани бюлетини.
    3. Изборни листи с преференциална част.
    4. Възможност и механизъм за отзоваване от суверена на депутат/ти избран/ни от преференциалната част на изборните листи и заменянето му/им (автоматично) със следващия/те от преференциалната част на изборната листа.
    5. Отзоваване, отнемане на депутатското място и заменяне (автоматично) на депутат избран от непреференциална част на изборна листа на политическа формация, която го е издигнала, със следващия в непреференциалната част на тази изборна листа, при напускане на парламентарната група на политическата формация, която го е номинирала за депутат.
    6. Възможност и механизъм за гражданска законодателна инициатива.
    7. Намаляване на прага за свикване на референдум.
    8. Преки избори (може би заедно с президентските) на КС, ВСС, Висш прокурорски съвет (ВПС), омбудсман и областни полицейски началници.
    9. Възможност и механизъм за отзоваване от суверена на член/ове на КС, ВСС, ВПС, омбудсмана и на областен/ни полицейски началник/ници.
    10. Изваждане на Прокуратурата извън съдебната власт и премахване на фигурата „Главен Прокурор“, т.е демократизиране, децентрализиране и привеждане на Прокуратурата в съответствие със структурата на съдебната власт и с Конституцията.
    11. Намаляване броя на депутатите в НС на 120 депутата.
    12. Ограничаване на държавната субсидия на политическите субекти до 0,2 % от максималния осигурителен доход, за всеки глас получен на изборите.
    13. Регламентиране на финансовия контрол (на приходната и на разходната част) на политическите субекти, ползващи държавна субсидия, чрез дефинирането им като първостепенни бюджетни разпоредители.
    14. Приемане на специален Закон за оценка на прехода с време на действие 35 години и начало 1989 г., целта на който да бъде осветляване и санкциониране на незаконно забогателите през прехода.
    Осъзнавам, някои от тези предложения са предмет на законодателство, а не на конституция, но считам че в интерес на гражданското общество е те да бъдат конституционно закрепени.

    Георги Тодоров

    ОтговорИзтриване
  5. С ИК на Лая Манолова и с неговия чл.209 ал(2) цитирам : Бюлетините се подреждат в кочан по 100 бюлетини. При
    откъсване върху бюлетината и върху кочана трябва да остава един и същи номер, който да се сравнява от избирателната комисия след попълване на бюлетината и преди пускането й в избирателната кутия
    се отнема тайната на вота. Това никой ли не го вижда или е удобно за всички в НС? НОМЕРИРАНА бюлетина е СВЕТОВНА НОВОСТ.Даже при БКП не беше така.

    Поздрави д-р Петров

    ОтговорИзтриване